úterý 25. listopadu 2014

Vánoční cukroví - Kakaové úly (Vosí hnízda)



Už několik let se chystám na sérii receptů na vánoční cukroví. Přehled toho, co na Vánoce připravuju, jsem kdysi napsala a teď se k nim pokusím doplnit recepty. Začnu tím nejžádanějším a uvidím, co zvládnu přidat. :-)

uly, vosi hnizda

Úly (či vosí hnízda) asi nemusím představovat. V posledních letech připravuju jak kakaovou, tak oříškovou verzi, ale vždycky jich je víc v té kakaové verzi. Třeba vloni jsem kakaových připravila přes 5 kilo. :-) Naštěstí mě to baví, vždycky si připravím těsto, pustím pohádku a pak už jen plním formičku a pak s ní klepu o stůl. Už na to mám grif... Formičku vysypu moučkovým cukrem, naplním formičku, udělám otvor, pořádně těsto upěchuju. Formičku lehce zmáčknu, dvakrát s ní klepnu o stůl, jedna půlka formičky pak většinou už jde lehce otevřít. Pak zas dvakrát klepnu a úl sám vypadne. Krása. :-)

uly, vosi hnizda

uly, vosi hnizda


Recept:
Z jedné dávky jich bývá cca 40.

Těsto:
200 g piškotů
160 g cukru
100 g másla
2 lžíce kakaa
2 lžíce rumu
2 lžíce mléka

Náplň:
100 g másla
60 g cukru
Rum (dle chuti, já dávám 1 - 2 lžíce)

Na dokončení:
Piškoty (cca 40 na dávku)
Čokoláda na polévání (cca 200 g)
Olivový olej k čokoládě

Postup:
Všechny ingredience na těsto smícháme a vytvoříme těsto. Podle potřeby přidáme případně trochu víc másla, aby se těsto dalo použít pro formování úlů. Formičku na úly vždy vysypeme moučkovým cukrem, naplníme těstem, vytlačíme otvor a úl vyklepneme.

Úly necháme ztvrdnout (stačí jeden den) a plníme krémem. Na krém utřeme máslo, přidáme cukr a mixujeme, dokud nemáme lehký a světlý krém. Na závěr přiléváme podle chuti rum. Vždy dobře zamícháme a ochutnáváme.

Úly naplníme krémem a přilepíme na spodek piškot. Necháme v lednici ztuhnout.

Rozpustíme si čokoládu ve vodní lázni. Přidáme 1 – 2 lžičky olivového oleje. Každý úl v čokoládě špičkou namočíme, postavíme na plech a necháme ztvrdnout (zase stačí do druhého den).


Sledujte mě i jinde
A kdyby se vám chtělo, sledujte mě na facebooku, twitteru, pinterestu, či instagramu. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...