pátek 23. května 2014

Sušenky

Před časem jsem procházela supermarketem a narazila na roztomilá vykrajovátka zvířátek. Jak asi tušíte, nemohla jsem je tam nechat. :-) Pak jsem na ně koukala několik týdnů doma, až jsem se konečně donutila je vyzkoušet.

susenky


Připravila jsem si těsto na klasické sugar cookies. Jen jsem použila míň prášku do pečiva, abych zajistila, že opravdu budou držet tvar. Rozválela těsto a chvíli se u něj vztekala, protože zvířátkům se z vykrajovátek moc nechtělo. Například žirafu jsem už odepsala, než jsem našla způsob jak na ně. Chtělo to nepodsypávat moukou, ale válet mezi pečícími papíry, pomoučit vykrajovátko, vykrojit a pak s vykrajovátkem i s těstem praštit o čistou (bezmoučnou) pracovní desku, tak aby se těsto na desku přilepilo. Pak už jen zvednout vykrajovátko a pomocí špachtle přenést zvířátko na plech. :-)

vykrajovatka


susenky


susenky
susenky

Recept je od Haniely, jen jsem tam dala míň prášku do pečiva.

Recept:

Ingredience:
450 g hladké mouky
0,5 lžičky prášku do pečiva
0,25 lžičky soli
220 g másla (změklého)
200 g krupicového cukru
1 větší vejce
1 lžíce vanilkového extraktu

Postup:
V malé mističce smícháme vejce a vanilkový extrakt.

Třeme máslo s cukrem, dokud není směs nadýchaná a světlá (trvá to několik minut). Postupně přiléváme směs vejce a vanilkového extraktu a dobře zamícháme. Přidáme mouku ve třech dávkách, po každé vždy dobře zamícháme. Těsto pak ještě asi minutu prohněteme ručně, tak abychom dostali vláčné těsto. Zabalíme ho do potravinářské fólie a necháme přes noc v lednici (nebo minimálně pár hodin).




Předehřejeme si troubu na 190°C.
Těsto vyválíme na tloušťku cca 0,5 cm a vykrájíme. Sušenky položíme na plech s pečícím papírem a dáme na 15 minut do lednice. Vložíme do trouby a pečeme přibližně 9-10 minut. Sušenky by měly zůstat světlé.

Vyndáme z trouby a necháme pár minut chladnout na plechu, přendáme na rošt a necháme úplně vychladnout.

4 komentáře:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...