čtvrtek 10. dubna 2014

Velikonoce se blíží...

Asi nemusím říkat, že se blíží Velikonoce. Jako každý rok se chystám péct spoustu sladkostí. Procházela jsem starší recepty a dělala si trochu pořádek v tom, co jsem už dřív pekla a co bych měla letos upéct. Nakonec jsem to i sepsala, třeba někomu usnadní hledání receptu a rozhodování, co zrovna upéct. :-)


V podstatě je to všechno taková klasika - mazanec, beránci, jidáše, ...

Mazanec 


Mazanec je úplná klasika. Trochu mě teda překvapilo, že tu nemám klasický kynutý.  Ne, že bych ho nepekla, ale vypadá to, že jsem ho nikdy nepublikovala. Letos to teda budu muset napravit.

Jestli se vám ale nechce dělat s klasickým kynutým těstem, nebo na něj jen nemáte čas, zkuste tenhle tvarohový mazanec. Na pohled to vypadá mazancově, chuťově ale klasický mazanec nečekejte.

mazanec

 

Velikonoční beránek

Umíte si představit Velikonoce bez beránka? Já ne. Každý rok ho peču, ale nějak nade mnou pořád vyhrává. Jednou nemá uši, jednou se mi zdrcne, jednou mi upadne... No, jsem zvědavá, co se při jeho pečení stane letos :-) Držte mi palce, ať to tentokrát vyjde na 100 %.

A ještě recept na beránka.



Velikonoční věnec

Velikonoční věnec už není (aspoň u nás) tradiční velikonoční pečení. Úplně zjednodušeně je to mazanec v jiné formě. Základ je kynuté těsto, které ochutíte a obarvíte různýma přísadama, zamotáte do copu a stočíte do věnce. Je to příjemné zpestření klasického receptu a na stole to vypadá krásně.



Jidáše

Na jidáše jsem narazila až před pár lety, u nás se nikdy nepekly. Ale po prvním objevném pečení jsem je už zařadila mezi klasické velikonoční pečení a letos se na ně těším ze všeho nejvíc.



Co budete letos péct vy? Je toho určitě spousta, tak sem s nima. Inspirace není nikdy dost. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...