sobota 5. dubna 2014

Donuty s javorovou polevou

Nejsem žádný velký donut fanda, téměř nikdy si je nekupuju, do teď jsem je nepekla a ani na ně v podstatě neměla chuť. Ale tematický týden Byrona Talbotta zaměřený na donuty zafungoval spolehlivě. Už někdy od úterý jsem na ně měla takovou chuť, že o víkendu nebyla jiná volba a musela jsem péct donuty. 

donut s javorovou polevou


Na začátek musím varovat, nečekejte koblihy, jsou to opravdu klasické donuty. Na rozdíl od koblih jsou hutnější, nejsou tak nadýchané. Ale jsou výborné. V neděli jsem je nějak nemohla přestat jíst a mám pocit, že jsem jich snědla tak pět. Ufff a mňam. :-)

Trochu jsem se bála, jak budou chutnat druhý den na snídani, ale podle reakcí kolegů (já už v pondělí neměla) byly pořád dobré. Nikdo si neztěžoval a na pomalejší kolegy se už ani nedostalo.

V původním receptu na javorovou polevu dává ještě kousky osmažený slaniny. No, já se neodvážila. Možná to bude dobrý, ale neumím si to představit. Jestli to někdo zkusíte, dejte mi vědět. Určitě mě to zajímá.

Tu je instruktážní (a motivační) video přímo od Byrona Talbotta.

Recept: 

Ingredience:
Na těsto:
120 ml mléka
1 lžička sušeného droždí
50 g krupicového cukru
280 g hladké mouky
60 g rozpuštěného másla
1 vejce

Olej na smažení

Na polevu:
160 g moučkového cukru
5 lžic javorového sirupu
1-2 lžíce mléka

Postup:

Těsto
Do vlažného mléka nasypeme droždí a krupicový cukr, zamícháme a necháme na teplém místě cca 20 minut, dokud se nevytvoří pěna. Tak poznáme, že je droždí živé a můžeme ho použít. 
Do misky dáme mléko s droždím, rozpuštěné a zchladlé máslo a vejce, zamícháme. Postupně přidáváme mouku a mícháme, dokud nemáme hladké a jemné těsto. V robotu to zabere do 10 minut, ručně to bude trochu déle.
Těsto rozválíme na pomoučené pracovní desce na tloušťku cca 1 cm. Vykrájíme donuty, používala jsem dvě velikosti vykrajovátek (velké a malé na díru uprostřed). Zakryjeme utěrkou a necháme hodinu odpočívat. 
Olej si v kastrolu rozehřejeme na 175°C a postupně v něm usmažíme donuty. Smažíme dozlatova cca 3-4 minuty, v průběhu několikrát otočíme. Donuty pokládáme buď na papírovou utěrku, nebo na rošt, tak aby odkapal přebytečný olej. Necháme je vychladnout.

Poleva
Na polevu si smícháme všechny ingredience. Tekuté části do cukru přidávejte postupně. Cílem je vytvoření konzistence, která je dostatečně hustá, že na donutu zůstane, ale přitom tekutá, že se po namočení vyhladí.

Dokončení
Každý donut namočíme do polevy a necháme polevu ztuhnout (stačí půlhodinka). A můžeme jíst. Dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...