úterý 3. září 2013

Čokoládový pivní dort

Zkuste si dát pivo a na něj čokoládu. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že to není žádná hitparáda, spíš naopak, ble. Ale zkuste z piva a čokolády upéct dort. Získáte luxusní dort, po kterém se budou všichni olizovat. :-)
   
čokoládový pivní dort s ganache

Tenhle dort jsem dělala poprvé už strašně dávno, ještě před vznikem blogu. Pár lidí mi ho čas od času připomínalo, jak by si ho zas dali. No jo, jenže vzpomenout si, kde jsem tenkrát vzala ten recept. Kdo si to má pamatovat. Až do teď mě nenapadlo se podívat do mého receptového moleskinu. Je úžasnej, proto jsem si ho tenkrát pořídila, ale prakticky ho vůbec nepoužívám. A co myslíte, byl tam.



čokoládový pivní dort s ganache

Hned jsem ho teda upekla, ale bála se, že si ho všichni špatně pamatujem, a že určitě nebude tak dobrej. Ale jo, je výbornej. :-) Takže pokud máte rádi čokoládové dorty, tenhle určitě zkuste. A nebojte, pivo v tom dortu cítit není. ;-)

čokoládový pivní dort s ganache

Mimochodem, ze zbytků (okrojeného těsta a krému) jsem udělala cake pops. Ty jsem navíc polila čokoládou a ozdobila barevnými perličkami. Taky se nikdo nezlobil. :-)

cake pops
Recept:
Ingredience:
2 hrnky hladké mouky
2 hrnky přírodního cukru
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
220 g rozpuštěného másla
80 g kakaa
250 ml černého piva
3 malá vejce
200 ml zakysané smetany

Na ganache:
400 g hořké čokolády
400 ml smetany ke šlehání
2 lžíce másla

Postup:
Předehřejeme si troubu na 170°C. Dortovou formu o velikosti 23 cm vyložíme pečícím papírem nebo vymažeme máslem.

Do jedné misky prosejeme mouku a prášek do pečiva. Přidáme cukr a sůl. Rozpustíme si máslo, do něj pak přidáme kakao a zamícháme, přilejeme pivo.

V další misce lehce prošleháme vejce se zakysanou smetanou. Přidáme máslovo-pivní směs. Mokrou směs nalejeme na suchou a promícháme tak, aby bylo vše mokré. Přelejeme do formy a dáme péct na cca 50 minut. Zda je dort hotový, vyzkoušíme špejlí (vytáhneme ji čistou). Necháme úplně vychladnout.

Na ganache nakrájíme čokoládu na malé kousky a přidáme máslo. Smetanu zahřejeme, tak aby se skoro vařila. Nalejeme ji na čokoládu s máslem. Necháme půl minuty stát a pak začneme míchat. Mícháme, dokud není všechna čokoláda rozpuštěná a hladká. Necháme zchladnout. Když ganache vychladne, ale není ještě tuhý, vyšleháme ho. Ganache o několik stupňů zesvětlá a vypadá jako krém.

Korpus rozkrojíme a na spodní vrstvu namažeme krém. Přiklopíme druhým plátem a nahoru znovu namažeme krém. Krému je dost na tyhle dvě vrstvy, pokud chcete pokrývat i strany, zvyšte množství.

Kdybyste nechtěli ganache šlehat, můžete jím jen dort ještě za tepla polít a nechat vychladnout. Tuhle variantu jsem dělala poprvé a byla taky dobrá. Bude vám stačit tak polovina ganache.

1 komentář:

  1. No to by mě nenapadlo a přitom maso normálně na pivu děláme. Tak to musím vyzkoušet :) V cukrárně jsem viděla maximálně dorty s vínem.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...