čtvrtek 21. února 2013

Čokoládové cupcakes

Minulý víkend jsem napekla trochu víc čokoládových dortíků, než jsem chtěla. Plánovala jsem, že pro dvě příležitosti upeču dva druhy čokoládových cupcakes po klasických 12 kouscích. Prvních dvanáct vyšlo podle plánu, druhých už úplně ne. Malou chybičkou při propočtech (která se stává maximálně jednou za 10 let) se z 12 plánovaných cupcaků vyklubalo 48 upečených. No, stane se. :-) 

cokoladove cupcakescokoladove cupcakes

Sobotní dávka byly čokoládovo-banánové cupcaky s čokoládovým krémem. Ty už jsem před časem pekla (recept najdete u minulého příspěvku) a podle mě jakékoliv čokoládovo-banánové zákusky jsou záruka dobroty. Krém je ale hodně sladký, tak případně doporučuju dát cukru o něco míň.

cokoladove cupcakes

Druhá (ta trochu větší) byl nový recept (původně odsud) na čokoládové cupcaky (a ten je tady dole) s trochu lehčím krémem s Philadelphií (převzatý od Chez Lucie). Jak jsem jich ale měla spoustu, část jsem pokryla ganachem a marcipánem. Po upečení jsem si říkala, že je vůbec zdobit nebudu, ale nedalo mi to. Žádný zázrak to zdobení není, ale aspoň jsem se trochu potrénovala. :-)

cokoladove cupcakes

A na závěr malé porovnání. Ať zvolíte kterékoliv, neuděláte chybu. Do teď jsem měla ty čokoládovo-banánové na špičce čokoládových cupcaků, ale nově se před ně zařadily tyhlety. Jsou nadýchané a lehké. Kombinace s krémem z Philadelphie je velmi příjemná. Skoro všichni jsme se shodli, že tahle kombinace byla nejlepší (proti byli jen zarytí milovníci marcipánu, kterým prostě nejvíc chutná cokoliv, kde je hodně marcipánu :-) ).

Před rokem jsem pekla - Shortbread

Recept: 
(na 12 cupcaků :-))

Ingredience:
Na těsto:
40 g másla
95 g hladké mouky
45 ml slunečnicového oleje
30 g hořké čokolády
125 g krupicového cukru
60 ml vody
15 g kakaa
1 malé vejce
45 ml podmáslí
0,5 lžičky vanilkového extraktu
0,5 lžičky jedlé sody
špetka soli

Na krém:
110 g másla
125 g krémového sýra (Philadelphie nebo Buko)
4 lžíce moučkového cukru

Postup:

Cupcaky:
Předehřejeme si troubu na 180°C. Vyložíme papírovýma košíčkama formu na 12 cupcaků.

Ve větším hrnci necháme rozpustit máslo, olej, čokoládu (nakrájenou na malé kousky) a vodu.

V misce smícháme mouku, cukr a prosáté kakao. Vytvoříme důlek uprostřed a na suchou směs nalejeme rozpuštěnou čokoládovou směs. Zamícháme. Přidáme vejce (při jeho přidávání stále mícháme, jinak z toho můžeme mít míchané vajíčko :-) ). Přimícháme podmáslí, vanilku, sodu a sůl.

Naplníme do forem cca do 2/3 a dáme péct na cca 20 minut. Vyzkoušíme párátkem a necháme 5 minut stát ve formě, pak přesuneme na rošt a necháme vychladnout úplně.

Krém:
Máslo šleháme několik minut, dokud není světlé a nadýchané. Přidáme sýr a cukr, zašleháme.

Dokončení:
Krém naneseme na dortíky libovolným způsobem - namažeme, nastříkáme, ... Ozdobíme a můžeme podávat.

7 komentářů:

  1. Na blogu CakeDays zrovna probíhá muffinová/cupcaková soutěž o bezva ceny na pečení a focení http://cakedays.blog.cz/1302/velka-jarni-muffinova-fotosoutez :)

    OdpovědětVymazat
  2. WOW...vypadá to skvěle, hezky zdobený ;)) pěkný blog, kdyžtak koukni prosím na můj...teprv začínám :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, zkoušela jsem tvůj recept (2x) a v obou dvou případech se mi cupcaky zdrcly :/ poprvé po vyndání z trouby a podruhé mi nevylezly ani nahoru.. přitom jsem dodržovala přesný postup. nevíš, co by to mohlo způsobovat? děkuji za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musim se straslive omluvit, moje chyba. Hned po precteni me napadlo, jestli jsem neudelala nekde chybu pri prevodu na mensi davku. A ono jo. U vody byla prilis velka davka. Ted uz jsem to opravila a melo by to fungovat. Myslim ale, ze to pristi tyden radsi jeste vyzkousim.

      Takze jeste jednou se omlouvam a moc dekuju za upozorneni.

      Vymazat
  4. Včera jsem zkoušela a vyskočily nádherně, nezdrcly se, ale netuším, jak chutnají - všechny se rozdaly :-) Udělala jsem krém z Philadelphie a pro změnu se mi zdrcl ten - teda vypadal jako zdrclý a vytékala z něj voda, tak jsem v posledním pokusu o záchranu našlehaný krém vykydla na sítko s čistou bílou utěrkou a promačkala - utěrka odsála přebytečnou vodu a ze zdrcliny se stal pěkný krém, jen jsem trošičku dosladila a byl výborný - takový zvláštně "nakyslý" po sýru, jemně sladký, určitě jej udělám znovu, jen doufám, že se opět nezdrcne :-)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...