pátek 12. října 2012

Citronové koláčky

Minulý týden jsem si řekla, že zas jednou upeču cookies. Při hledání jsem narazila na citronovo ricottové cookies. Na cookies nezvyklá kombinace, měla jsem doma Philadelphii a řekla si, že zkusím obdobu.


citronove kolacky

Nakonec jsem to nenazvala cookies, protože ty mají podle mě křupat. Tyhle jsou ale vláčné s tvarohovo-citrónovou příchutí. V práci jsme se nakonec dohodli, že tomu budeme říkat koláčky. :-)

Recept:
Ingredience:
300 g hladké mouky

1 lžička prášku do pečiva
1 lžička soli
120 g másla
400 g krupicového cukru
2 vejce
500 g philadelphie
3 lžíce citronové šťávy (cca z 1 citrónu)
kůra z jednoho citrónu
1 lžička vanilkového extraktu



Postup:
Předehřejeme si troubu na 190°C a několik plechů vyložíme pečícím papírem.


V jedné misce smícháme mouku, prášek do pečiva a sůl, dáme stranou.

Utřeme máslo s cukrem, dokud směs není světlá a lehká. Po jednom přidáváme vejce a vždy zamícháme. Přidáme citrónovou šťávu, kůru a vanilkový extrakt, zamícháme. Přidáváme philadelphii po menších částech, vždy zamícháme. Na závěr na několikrát přidáme suchou směs a zamícháme.
 

Klademe na plech lžící stejné kousky těsta (používám na to kopečkovač na zmrzlinu, je to ideální velikost a dobře se s ní pracuje). Dáme péct na cca 25 minut, pečeme jen do růžova. Vyndáme z trouby, hned sundáme z plechu a necháme vychladnout.

2 komentáře:

  1. Jéé, povedly se ti! :) Možná bych je mohla zkusit upéct našim mlsalům - oni moc nestojí o křupavé cookies, ale spíš o takové ty vláčné dezerty, přesně jak popisuješ...;)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...