neděle 16. září 2012

Hruškové muffiny s ricottou

Hrušková sezóna je tu. Nicméně musím s povzdechem napsat, že letos jich moc nemáme, takže bude asi dost krátká. Na pár koláčů to sice vystačí, ale třeba hruškový povidla letos prostě nebudou.

Hruškové muffiny

V poslední době jsem se zamilovala do www.gojee.com. Způsob prezentace jídel je super, obrovské fotky, nad kterými člověk jenom slintá. Výborně se vyhledávají jídla podle toho, co zrovna mám nebo chci použít. Takže jsem jen zadala hrušky a vybírala. Celkem jasná volba padla na tyhle hruškové muffiny s ricottou z blogu Philosophy of flavour. A musím jen konstatovat, že to byla výborná volba.

Hruškové muffiny


Muffiny jsou úžasně vláčné a jemné. Po ochutnávce ještě vlažných je řadím mezi nejlepší muffiny, které jsem jedla, a určitě je někdy zkusím i s jiným ovocem. Ještěže jich bylo hodně, jinak by na zítřejší snídani asi nic nezbylo ;-)

Recept:

Ingredience: 
200 g ricotty
2 vejce
110 g másla (rozpuštěného a zchladlého)
200 g krystalového cukru
kůra z půlky citrónu
200 g hladké mouky
2 lžičky prášku do pečiva
1/4 lžičky jedlé sody
1/2 lžičky soli

2 větší tvrdé hrušky


Postup:
Předehřejeme si troubu na 200°C a formu na muffiny vyložíme papírovými košíčky (nebo vymažeme).

Hrušky vykrájím, oloupeme a nakrájíme je na malé kousky (cca 1 cm).

Utřeme riccotu, po jednom přidáme vejce a vždy dobře promícháme. Přidáme hrušky a máslo, zamícháme. Přisypeme cukr a citronovou kůru a znovu zamícháme. 

V druhé misce si smícháme mouku, prášek do pečiva, sodu a sůl. Přidáme do mokré směsi a zamícháme jen tak, aby bylo vše mokré.

Těsto rozdělíme do připravených košíčků a lehce posypeme cukrem. Dáme do trouby na cca 20 minut. Vyzkoušíme párátkem.

Necháme 5 minut chladnout a přendáme na rošt, necháme úplně vychladnout. 

3 komentáře:

  1. doma se mi náhodou sešlo vše potřebné a tak jsem se dala do díla a ono se podařilo!
    muffiny jsou výborné:)

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu výborné,nejlepší co jsem kdy jedla a pekla:-) (přidala jsem k hruškám ořechy a čokoládu:-) )....

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu výborné,nejlepší co jsem kdy pekla a jedla...k hruškám jsem přidala navíc ořechy a čokoládu:-)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...