čtvrtek 27. září 2012

Empanadas - The Daring Bakers Challenge

Výzva odvážných pekařů se tentokrát nesla ve slaném módu - empanadas - kynuté chlebové těsto plněné nějakou, u mě tuňákovou, náplní. Výzvu pro nás připravila Patri z blogu Ari Son Los Cosas. Výzva to pro mě určitě byla, empanadas pro mě jsou už na hranici vaření a já prostě nevařím. Neumím to a nebaví mě to, takže jsem se tentokrát opravdu překonala. 

Empenadas

Z náplní jsem vybrala tuňákovou hlavně proto, že mi prostě přišla nejlehčí. Výsledek byl celkem dobrý (na mě), jíst se to určitě dalo. :-)

Empenadas

Patri of the blog, Asi Son Los Cosas, was our September 2012 Daring Bakers’ hostess and she decided to tempt us with one of her family’s favorite recipes for Empanadas! We were given two dough recipes to choose from and encouraged to fill our Empanadas as creatively as we wished!

Recept:

Ingredience:

Těsto:
750 g polohrubé mouky
480 ml vlažné vody
30 g droždí
2 lžičky soli
60 ml oleje
1 vejce (+ 1 vejce na pomazání)

Na tuňákovou náplň:
1 velká cibule
200 g oloupaných rajčat bez jadýrek
1 menší paprika
2 stroužky česneku
olivový olej
200 g tuňáka v oleji
1 vařené vejce
1 lžička sladké papriky

Postup:

Těsto:
Mouku prosejeme do mísy, uprostřed uděláme důlek a do něj nadrobíme droždí.
Rozpustíme sůl ve vodě a vodu postupně přiléváme na mouku. Průběžně mícháme, až dostaneme lepivé těsto. Vyklopíme na pomoučenou pracovní desku a hněteme. Zpracováváme přibližně 10 minut.
Olejem vymažeme mísu, dáme do ní těsto a několikrát otočíme, tak abychom ho pokryli olejem ze všech stran. Přikryjeme utěrkou a necháme kynout přibližně hodinu, dokud nezdvojnásobí svůj objem. V mezičase si připravíme náplň.

Tuňáková náplň:
Ve větším hrnci rozehřejeme olej. Přidáme papriku, cibuli a česnek a smažíme, dokud nezměknou. Přidáme rajčata a vaříme.
Odstavíme z ohně, přidáme tuňáka, nakrájené vařené vejce a papriku. Necháme stát a vychladnout alespoň půl hodiny.


Dokončení:
Těsto lehce stlačíme. Na pracovní desce těsto rozdělíme na dva stejné díly. První z nich vyválíme na tloušťku přibližně 3 milimetry, válela jsem přímo na pečícím papíře, tak aby se lépe přenesl na plech.
Na těsto rovnoměrně rozprostřeme náplň.
Rozválíme druhou část těsta a dáme na náplň a po stranách spojíme. Uprostřed uděláme dvoucentimetrový otvor, celý povrch propícháme vidličkou a potřeme rozšlehaným vejcem.
Dáme péct do trouby rozehřáté na 180°C a pečeme přibližně 45 minut.

1 komentář:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...