pondělí 27. srpna 2012

The Daring Bakers Challenge - Choux Swan

Součástí srpnové výzvy byla příprava odpalovaného těsta v jakémkoliv tvaru a naplněný krémem. Tenhle druh pečiva mě moc nebaví. Vůbec se mi do toho nechtělo, ale když jsem vynechala už minulou výzvu, tuhle jsem musela.

The Daring Bakers Challenge - Choux Swan

Takže jsem volila co nejjednodušší variantu. Našla jsem v kuchařce Dorty od Apetitu recept na věnečky, udělala z nich malé "větrníky", vytvořila krém a nechala každého, ať si větrník naplní dle chuti. No jo no, labutě to nejsou, ale sní se to stejně rychle. :-)


The Daring Bakers Challenge - Choux Swan

Kat of The Bobwhites was our August 2012 Daring Baker hostess who inspired us to have fun in creating pate a choux shapes, filled with crème patisserie or Chantilly cream. We were encouraged to create swans or any shape we wanted and to go crazy with filling flavors allowing our creativity to go wild!


Recept:
Ingredience:
Na těsto:
50 g slunečnicového oleje
špetka soli
120 g hladké mouky
3 vejce

Na krém:
500 ml mléka
špetka mleté vanilky
125 g krupicového cukru
6 žloutků
4 lžíce kukuřičného škrobu
250 ml smetany ke šlehání

Postup:
Olej dáme do hrnce se 150 ml vody a přivedeme k varu. Přidáme mouku a mícháme, dokud se z těsta neudělá hrouda a nezačne se lepit na dno. Necháme vychladnout, při chladnutí občas zamícháme.

Předehřejeme troubu na 180°C.

Po vychladnutí do těsta po jednom zašleháme vejce. Vznikne těsto konzistence podobné žvýkačce.

Těsto dáme do cukrářského sáčku a na plech vyložený pečícím papírem nastříkáme požadované tvary. Dáme do trouby a pečeme 30 - 35 minut (dozlatova).

Na krém dáme do velkého hrnce mléko a vanilku a přivedeme k varu. Žloutky prošleháme s cukrem do světlé lehké pěny, na závěr přidáme škrob. Přidáme půl hrnku vlažného mléka a zamícháme. Tuto směs přilejeme do mléka a vrátíme na oheň. Za stálého míchání vaříme, dokud nezhoustne. Za občasného zamíchání necháme vychladnout. Vyšleháme šlehačku a spojíme ji s vychladlým krémem.

2 komentáře:

  1. Já jsem je také dělala. Dělala jsem přímo labutě. Napadli mě ještě berušky, ale nakonec jsem neměla už čas. A viděla jsem, že lidi dělali i ježky nebo třeba raky.. :)

    http://cookies-cat.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Me odpalovane testo prave bavi, a moc :) Labute byly super ;)

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...