neděle 20. května 2012

Kynuté koláče s povidly


Zase trochu se zpožděním, ale myslím, že tyhle koláče stojí za zmínku. Za posledních pár dní jsem je pekla už třikrát a pokaždé se po nich jen zaprášilo. 

Koláč s hruškovými povidly

O zmizení první dávky se postarala rodina v řádu hodin, takže do práce už nějak nezbývalo. Ještěže mají obchody otevřeno i o víkendu, zaběhla jsem pro nové droždí, švestková povidla a k večeru se pustila do další várky.

Koláče s hruškovými povidly

Připravovala jsem dvě verze - se švestkovými a hruškovými povidly. Ty se švestkovýma jsem nestihla / zapomněla vyfotit. Hrušková povidla mám domácí, takže jsem je už na koláče nijak neupravovala. Švestková jsem ještě upravovala a recept je úplně dole.

Koláče s hruškovými povidly

Koláče jsou podle kuchařky "Poklady klasické české kuchyně" od Romana Vaňka. Tahle kuchařka se mi líbí čím dál tím víc, cokoliv jsem z ní zkoušela, bylo vynikající. Základní recept jsem nijak neupravovala.

Recept:

Ingredience:
350 g hladké mouky
150 g polohrubé mouky
30 g droždí
175 g vlažného mléka
95 g cukru krupice
5 g vanilkového cukru
90 g rozpuštěného másla
7 g soli
1 vejce (plus jedno na pomašlování)

Postup:
Do mísy smícháme obě mouky, uděláme uprostřed důlek a do něj nalejeme 2/3 mléka. Rozdrobíme droždí a ze stran po troškách vmícháváme mouku, dokud nemáme konzistenci těsta na lívance. Povrch posypeme jemnou vrstvou hladké mouky a necháme na teplém místě vzejít kvásek (30 minut).

Přidáme všechny zbylé ingredience (zbytek mléka, cukry, máslo, sůl a vejce) a zpracujeme těsto. Těsto zakryjeme čistou utěrkou a necháme 30 minut odpočinout.

Z těsta vytváříme kuličky o hmotnosti cca 45 g a pokládáme na plech, na kterém pak koláče upečeme. Klademe je dostatečně daleko od sebe, už je nebudeme přesouvat. Zakryjeme utěrkou a necháme 45 minut kynout.

Dnem skleničky vytlačíme koláče, snažíme se, aby vrstva pod náplní byla co nejtenčí. Pomašlujeme rozšlehaným vejcem a naplníme náplní. Posypeme drobenkou a necháme ještě 10 minut kynout.

Dáme péct do předehřáté trouby (160°C) na 15 - 20 minut.



Povidlová náplň:

Ingredience:
400 g švestkových povidel
50 g moučkového cukru
25 ml tuzemáku

Postup:
Povidla jen rozmícháme s cukrem a tuzemákem a plníme koláčky. Nejlépe to jde pomocí cukrářského sáčku.



Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...