sobota 7. dubna 2012

Velikonoční pečení III. - Velikonoční věnec

Když jsem minulý týden pekla nekynutý tvarohový mazanec, pořád jsem si říkala, že bych měla upéct i ten kynutý. Zas se mi ale nechtělo péct znovu klasický bochánek. Moje dilema péct nebo nepéct, vyřešil dubnový Gourmet s velikonočním věncem - mazancové těsto, ale v jiné podobě. 
 
velikonocni venec


Recept  
velikonocni venecIngredience:
200 ml 12% smetany
1 balení droždí
90 g třtinového cukru
250 g polohrubé mouky
250 g hladké mouky
1 vejce
2 žloutky
100 g másla vanilkový cukr
kůra z 1 citronu
špetka soli

Na obarvení těsta:
Makový díl:
60 mletého máku
40 g mléka
2 lžíce třtinového cukru
1 lžíce skořice

Mrkvový díl:
100 g nastrouhané mrkve
2 lžíce hladké mouky
50 g brusinek (předem namočených v rumu)

Ořechový díl:
50 g ořechů - kombinace mandlí a vlašských ořechů  

Postup:
Do vlažné smetany nadrobíme kostku droždí a zasypeme lžící cukru a 2 lžícemi polohrubé mouky. Kvásek necháme na teplém místě vzejít. Trvá to pár minut.

Do mísy nasypeme mouky, cukry, přilijeme rozpuštěné máslo, vejce a bílky, citronovou kůru a sůl. Nakonec přidáme kvásek. Zamícháme a hněteme, dokud není těsto hladké a vláčné.

velikonocni venec
Rozdělíme na 3 díly a do každého z nich doplníme o ingredience pro danou chuť. Vytvoříme tři bochánky a necháme na teplém místě kynout, přibližně hodinu.

Z každého dílu uděláme váleček (dlouhý asi 70 cm) a zapleteme cop. Opatrně ho přeneseme na plech vyložený pečícím papírem a stočíme do věnce. Konce co nejlépe spojíme a případně zajistíme párátkem. Doprostřed můžeme dát malý hrnec obalený pečícím papírem, aby se při pečení věnec uprostřed nespojil. Přikryjeme čistou utěrkou a necháme ještě 15 minut odpočívat.

Pomažeme rozšlehaným vejcem a posypeme nasekanými mandlemi. Dáme do předehřáté trouby (180°C) a pečeme 25 - 30 minut. Pokud začne být povrch příliš tmavý, zakryjeme alobalem.

7 komentářů:

  1. Krásný věnec. Budu ho muset někdy udělat, i když už nebudou Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem měla tento recept letos v merku..ale nějak jsem zlenivěla:)) Proto smekám před tvým krásným dílem :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tady ten věnec vypadá perfektně! Možná příští rok zkusím ;-) Jinak koukni na můj blog, nominovala jsem Tě na Versatile Blogger Award ;-)

    http://mamou-stylove.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Už vlani som objavila tento recept a veľmi sa mi zapáčil. Teraz sa už pomaly blíži chvíľa, kedy ho upečiem.... Len by som sa ešte chcela opýtať: orechy tam dávate mleté alebo sekané? Viem, že aké tam dám, také tam budú :-) , ale ten Váš je určite výborný, tak by som ho rada skopírovala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den, orechy dovnitr davam mlete, nahoru bud platkove, nebo sekane. Drzim palce, at vam to vyjde a dejte vedet. :)

      Vymazat
    2. Takže: upečené a zjedené. Veniec sa mi podaril, bol chutný a veľmi pekne /jarne a farebne/ aj vyzeral. Ďakujem. Určite som nepiekla naposledy.

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...