sobota 31. března 2012

Dutch Crunch Bread - The Daring Bakers Challenge

Březnová výzva odvážných pekařů mě na začátku spíš zklamala. Těšila jsem se na něco sladkého a ono přišlo pečivo. Chvíli jsem i přemýšlela, že ji vynechám, ale přece nevynechám hned druhou výzvu, to by mi moje hrdost nedovolila. :-)

Dutch Crunch Bread

Sara and Erica of Baking JDs were our March 2012 Daring Baker hostesses! Sara & Erica challenged us to make Dutch Crunch bread, a delicious sandwich bread with a unique, crunchy topping. Sara and Erica also challenged us to create a one of a kind sandwich with our bread!

Výzvu pro nás připravily Sara a Erica z Baking JDs. Vyzvaly nás k upečení Duch Crunch bread, vynikající chleba s unikátní polevou, vznikne tak Holandský křupavý chléb. Zároveň nás vyzvali k přípravě sandwiche z upečeného chleba.

Díky polevě povrch popraská a vytvoří se typické "tygrované zdobení", chléb se podle něj nazývá "Tiger bread", "Tygří chléb".

Poleva se dá použít v podstatě na jakékoliv housky či chléb. Já použila recept, který hostitelky vložily do výzvy. Světlé bulky jsou základní světlé housky, zajímavou chuť jim dodá až poleva. Oba recepty jsou celkem jednoduchý i rychlý.

Dutch Crunch Bread

Před pár dny mě kolegyně vzala do italského obchůdku, kde jsem si pořídila výbornou Mozzarelu. Takže sandwich jsem dělala ve stylu Caprese - Mozzarela, rajčátka a čerstvá bazalka.

Recept je na 6 housek, ale osobně bych příště udělala víc malých. Tyhle jsou hodně velké.

Recept

Bulky
Na 6 velkých bulek

Ingredience:
1 balíček sušeného droždí
60 ml vlažné vody
240 ml vlažného mléka
20 g cukru
30 ml oleje
1,5 lžičky soli
450 - 600 g hladké mouky

Postup:
V misce smícháme droždí, vodu, mléko a cukr. Zamícháme a necháme stát 5 minut. Směs začne bublat a vonět po droždí.
Přidáme olej, sůl a 300 g mouky. Mícháme buď v robotu, nebo ručně, dokud se těsto nespojí.
Postupně po malých dávkách přidáváme zbylou mouku a vždy dobře zamícháme. Přidáváme, dokud se těsto nepřestane lepit na stěny mísy. Já přidávala ještě přibližně 200 g.
Těsto vyklopíme na lehce pomoučený vál a hněteme přibližně 4 minuty, dokud těsto není hladké a vláčné.
Přesuneme do lehce vymazané mísy, přikryjeme folií a necháme hodinu kynout (nebo dokud těsto nezdvojnásobí svůj objem).
Po vykynutí rozdělíme na šest dílů a bulky dáme na plech vyložený pečícím papírem. Znovu přikryjeme folií a necháme 15 stát.
Mezitím si připravíme Dutch Crunch Topping podle receptu níže.
Po 15 minutách pokryjeme bulky toppingem a dáme péct na 25-30 minut do předehřáté trouby na 190°C.
Vyndáme z trouby a bulky necháme úplně vychladnout.

Dutch Crunch Topping

Ingredients:
1 balíček instatního droždí
120 ml teplé vody
1 lžíce cukru
1 lžíce oleje
1/4 lžičky soli
120 g rýžové mouky

Postup
V míse smícháme všechny ingredience a promícháme. Konzistence nesmí být ani příliš tekutá, ani příliš hustá. Z vařečky by měla pomalu stékat. V případě potřeby přidáme buď více mouky nebo vodu. Necháme volně stát 15 minut.

Bulky pokryjeme silnou vrstvou a hned dáme péct.

4 komentáře:

  1. Máš je moc krásné. Mně se napoprvé moc nepovedly, takže mě čeká druhý pokus.

    OdpovědětVymazat
  2. Beautiful results! Thanks for joining us this month.

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...