sobota 28. ledna 2012

Scones

Když jsem ráno po probuzení (teda, kolem poledne po probuzení) procházela google reader, několikrát jsem narazila na scones. I když jsem dneska neměla v plánu nic péct, najednou se mi zachtělo.

scones s brusinkama

Scones jsou strašlivě jednoduchý a rychlý. Za půlhodinky je hotovo včetně pečení. Tradičně se připravují k snídani nebo "čaji o páté". Snídani jsem už nestihla, takže druhá varianta se nakonec dopadla jako večeře o šesté.

Scones

První várka nějak rychle zmizela ještě za tepla, tak jsou totiž nejlepší. A protože je to fakt rychlý a dobrý, dělala jsem okamžitě druhou dávku (s malou obdobou v podobě brusinek).


Scones

Tradičně se jedí s marmeládou a clotted cream. Vzhledem k neplánovanému impulsivnímu pečení, jsem testovali jsme různá mazání - máslo, hrušková povidla, švestková povidla s jogurtem, sýr či paštiku. Můj favorit jsou povidla s jogurtem.

Recept jsem vzala od Meg v kuchyni, ale teď můžete najít receptů spousty, jednalo se totiž o lednovou výzvu The Daring Bakers.

Ingredience:
140 g hladké mouky
10 g prášku do pečiva (cca 2 lžičky)
špetka soli
30 g másla (opravdu chladné)
120 ml mléka
brusinky (doplňovala jsem je do druhé varianty v druhé variantě)

Postup:
Předehřejeme si troubu na 240°C a plech vyložíme pečícím papírem.
Mouku, prášek do pečiva a sůl třikrát prosejeme. Přidáme chladné máslo a vytvoříme drobenku (máslo můžeme nastrouhat a jen lehce s moukou promíchat). Přilejeme téměř všechno mléko (podle potřeby pak dolejeme zbytek) a lehce promícháme tak, aby vzniklo lepivé hutné těsto. Vyklopíme na hodně pomoučený vál a několikrát přeložíme (nemusíme hníst). Uděláme si placku o tloušťce asi 2 centimetry, vykrájíme kolečka o průměru cca 5 centimetrů. Přesuneme je na plech, pomažeme mlékem a dáme péct.
Pečeme 8 až 10 minut, dozlatova. Vyndáme, necháme lehce vychladnout a můžeme jíst.

3 komentáře:

  1. Můžu se zeptat, když jsi to podruhé dělala s těmi brusinkami, tak jsi ty brusinky přidala přímo do toho těsta?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, přidávala jsem je do té jakoby drobenky, lehce zamíchala a pak pokračovala s mlékem.
      Brusinky většinou předem ještě rozkrájím na malé kousíčky.

      Vymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...