neděle 29. ledna 2012

Čokoládové želvičky / Chocolate Turtle Cookies

Mám pocit, že už jsem strašně dlouho nedělala žádný sušenky (ty na vánoce se samozřejmě nepočítaj ;-)). Takže jsem tentokrát chtěla péct nějaký sušenky. Nehledala jsem dlouho, protože na "želvičky" jsem průběžně narážela celkem často a vždycky se mi líbily.

chocolate turtle cookies / čokoládové želvičky

Dobře, česky se jim asi želvičky neříká, ale v angličtině jsou to turtle cookies a s trochou představivosti jako želvy vypadaj, takže jim prostě tak říkám.

Nahoru místo čokolády je možné nalít i něco jiného, karamel (ten tam je v originálním receptu) nebo třeba marmeláda. Já zvolila dvě různé čokolády - mléčnou a hořkou (70%).

Původní recept je z pixelatedcrumb.com, já dělala jen malý úpravy.

Ingredience:
120 g hladké mouky
40 g kakaa
1/4 lžičky soli
120 g másla
130 g cukru
1 velké vejce (rozdělené)
2 lžíce mléka
1 lžička vanilkového extraktu
190 g pekanových ořechů (nastrouhaných)
100 g hořké čokolády
100 g mléčné čokolády

Postup:
V jedné misce smícháme mouku, kakao a sůl. V druhé utřeme máslo s cukrem, tak aby krém byl jemný a hladký. Přidáme žloutek, mléko a vanilkový extrakt a zamícháme. Přidáme moučnou směs a znovu zamícháme.
Přikryjeme folií a dáme do lednice ztuhnout, stačí přibližně hodina.

Předehřejeme troubu na 175°C.
V jedné misce si vyšleháme bílek do pěny, do druhé dáme nastrouhané ořechy. Z těsta válíme kuličky o průměru cca 2,5 cm. Namočíme ji do bílku a následně oválíme v ořechách. Pokládáme na plech tak 5 cm od sebe. Do každé kuličky uděláme např. lžičkou ďolíček.

Pečeme jen asi 12 minut. Po vyndání z trouby znovu lžičkou obnovíme jamku. Do ní pak nalejeme rozpuštěnou čokoládu. Necháme 10 stát na plechu, přendáme na rošt a necháme úplně vychladnout.

2 komentáře:

  1. Vyzkoušeno, jsou naprosto úžasné!!! Moc díky za recept. Udělala jsem malou změnu a kuličky obalila v nasekaných loupaných mandlích a opravdu delikatesa!!!

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...