pondělí 5. prosince 2011

Narozeninový dort Hello Kitty

Můj první dort pečený na zakázku pro někoho "cizího". Dort byl pro kamarádčinu malou dceru a téma bylo naprosto jasné - Hello Kitty. Při hledání inspirace jsem objevila úplně nový růžový svět a byla bych radši, kdybych některé jeho části vůbec neviděla :-). Nakonec jsem volila velmi decentní verzi bez růžový jen s marcipánovou Hello Kitty hlavou.

Hello Kitty dort

Dort měl být lehký, takže jsem zvolila krém z tvarohu a mascarpone v kombinaci s ovocem. Tenhle dort jsem pekla už na jaře jen s jahodami (tenkrát byl dvoupatrový), vzhledem k období jsem teď volila kiwi a jen doplnila o pár jahod.


Vnitřek mám vyfocený jen z jarní verze dortu, tentokrát jsem ho celý odevzdala a doufala, že uvnitř bude vypadat taky dobře. :-)

jahodovy dort

Recept je z apetitonline.cz. Sice je tam psaný na formu 26 cm, ale podle mých zkušeností je lepší ho dát do formy 23 cm nebo upravit množství.

Ingredience:
Na korpus
4 větší vejce, bílky a žloutky zvlášť
špetka soli
1 sáček vanilkového cukru
100 g moučkového cukru
100 g hladké mouky
50 g škrobové moučky (třeba solamylu)
1 lžička prášku do pečiva
máslo a hrubá mouka na vymazání formy

Na krém
750 g netučného tvarohu
500 g mascarpone
3–4 lžíce šťávy z pomeranče
1 sáček vanilkového cukru
120 g krupicového cukru
200 ml smetany ke šlehání

Na dokončení:
4 lžíce jahodové marmelády
400 g jahod, nakrájených na plátky nebo jiné ovoce
Marcipán na ozdobu

Postup:
Korpus
K bílkům přidáme 4 lžíce studené vody a ušleháme z nich pevný sníh. Přimícháme špetku soli, vanilkový i moučkový cukr a nakonec jeden po druhém i žloutky. Mouku smícháme se škrobem a práškem do pečiva a postupně zapracujeme do sněhu.

Dortovou formu o průměru 23 centimetrů vymažeme máslem, vysypeme hrubou moukou a nalijeme do ní těsto. Pečeme zhruba půl hodiny v troubě předehřáté na 180 °C. Vyndáme a necháme zcela zchladnout.


Krém a dokončení
Smícháme tvaroh, mascarpone, pomerančovou šťávu a cukry. Smetanu vyšleháme dotuha a přidáme ji ke krému. Dort podélně rozkrojíme, spodní díl potřeme marmeládou a zhruba třetinou krému. Na krém dáme jahody nebo jiné ovoce, přiklopíme vrchním dílem a poté vršek i boky dortu potřeme krémem. Ozdobíme podle fantazie, z marcipánu si můžete vytvořit jakékoliv tvary. Hello Kitty je hodně jednoduchý tvar a zvládne ho fakt každý.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...