pondělí 11. července 2011

Kokosovo-citronový koláč

Přijde mi, že poslední dobou peču samé dorty a dortíky. Pohled do mé fotodokumentace to sice úplně nepotvrzuje, ale tenhle víkend jsem si řekla, že to chce zas něco jiného. Je léto, všude spousta ovoce, tak by to chtělo nějaký ovocný koláč. Procházím kuchařku od Apetitu a mezi spoustou ovocných koláčů mi do oka padne ten kokosový. Vypadá krásně nadýchaně a lehce. Vůbec nevadí, že není ovocný. :-) Bohužel mi při pohledu na recept nedošlo, že to bude strááááášlivě sladký.


Recept obsahuje i citrónový krém (Lemon curd), který se sice dá koupit, ale to by přece nebylo ono. Takže v sobotu večer po návratu z venku jsem začala s přípravou citronového krému, tak aby mi do druhého dne vychladnul. Kolem půlnoci jsem krém úspěšně nalila do skleniček a šla spát.


V neděli ráno to už bylo celkem rychlý. Připravit těsto, dát péct, připravit kokosovou pokličku, namazat na upečený korpus citrónový krém, posypat kokosovou směsí a dát upéct. Za krásnou hodinku celý koláč hotový.



Výsledek vypadal moc pěkně. Kokosová poklička je krásně bílá, nadýchaná a nahoře dozlatova upečená. Nechala jsem koláč vychladnout a nakrojila. Po prvním soustu se mi vybavil kokosový suk. Takový ten barevný, hrozně sladký z pouti. Ten, co si ho pokaždé na pouti kupuju. Takže sice mi koláč chutnal, ale stačil jeden kousek a na celý zbytek dne jsem měla cukru dost. :-).


Ingredience:

Citronový krém:
Na koláč stačí tak poloviční dávka. V lednici ale krém vydrží až měsíc a dá se použít na spoustu jiných koláčů.
100 g másla
330 g krupicového cukru
1 lžíce strouhané citronové kůry
80 ml citronové šťávy
2 vejce

Korpus:
125 g másla (plus na vymazání)
170 g krupicového cukru
225 g hladké mouky
1/2 sáčku prášku do pečiva
1 vejce
80 ml citronového krému

Kokosová poklička:
1 bílek
170 g krupicového cukru
120 g strouhaného kokosu

Postup:

Citronový krém:
Do žáruvzdorné mísy dáme máslo, krupicový cukr, citronovou kůru i šťávu. Mísu postavíme na hrnec s vroucí vodou a za stálého míchání zahříváme, než se cukr rozpustí. Trvá to asi 5 minut. Mísu odstavíme a přidáme lehce rozšlehaná vejce. Vrátíme zpět nad vroucí vodu a mícháme, než směs nezhoustne a neulpívá na vařečce. Trvá to cca 10 minut. Teplota směsi by se měla vyšplhat na cca 70°C, já teploměr nemám, takže hotovo bylo podle oka.

Korpus:
Předehřejeme troubu na 180°C. Vymažeme a vysypeme (nebo vyložíme pečícím papírem) plech o rozměrech 18x28 cm s okraji vysokými cca 3 cm.
Máslo, cukr, prosátou mouku, kypřící prášek a vejce dáme do mísy a dobře smícháme. Přeneseme do připraveného plechu. Těsto je celkem hutné, prsty nebo lžící ho rovnoměrně rozprostřeme na plech. Dáme do trouby a pečeme 15-20 minut (dozlatova).

Kokosová poklička:
Zatímco se korpus peče, připravíme si kokosovou směs. V míse smíchejte kokos, cukr a lehce prošlehaný bílek. Směs je v podstatě sypká.

Dokončení:
Korpus vyndáme z trouby, potřeme ho silnější vrstvou citronového krému, na něj rovnoměrně naneseme kokosovou směs a dáme zpět do trouby. Pečeme 10-15 minut, tak aby poklička pěkně zezlátla.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...