čtvrtek 7. července 2011

Čokoládovo-pomerančové brownies

Tímhle to vlastně všechno začalo. :-)

Mám hrozně ráda brownies. V Čechách mi ale žádné kupované nechutná. Vždycky je buď moc tvrdé, moc buchtovité, málo čokoládové, ... Když jsem v nějakém časopise viděla recept, vystřihla jsem si ho a řekla si, že jednou ho vyzkouším. Výstřižek mi doma ležel dost dlouho, stihla jsem i zapomenout, odkud je. Čas od času jsem na něj narazila, ale prvně jsem ho připravila až loni na podzim. Výsledek byl výborný. Brownies mělo nahoře krásnou krustičku, uvnitř bylo ale čokoládové a mazlavě hutné. Přesně takové, jak jsem si ho představovala. Chtěla jsem se ale vyvarovat snědení celého plechu (určitě bych toho byla schopná :-)) a rozhodla se odnést většinu kolegům do práce. Myslím, že chutnalo a o týden později chtěli něco dalšího pečeného.


Brownies je myslím ideální moučník na podzim a zimu. V teplém počasí většina lidí (i já) ocení spíš něco trochu lehčího. Proč jsem je teda vlastně pekla v červenci? No,… Byly volné dny, venku byla zima a ošklivo a já už půl roku různým lidem slibovala, že je upeču a přinesu jim kousek. Takže večer jsem je upekla, druhý den rozvezla po známých a po brownies se jen zaprášilo.

Nejvtipnější byla moje trenérka. Na začátku tréninku jsem jí předala krabičku s brownies. Otevřela ji, že prý jen jedno ochutná. Znáte to, snědla jeden kousek, druhý kousek,… a tuším, že i pátý a … :-) Není nad to, když v posilovně dřete a příkazy vám dává trenérka cpoucí se brownies. Ale aspoň bylo vidět, že jí to chutná a to moc potěší. :-)

Ingredience:
22 g másla (+ máslo na vymazání)
225 g hořké čokolády
4 vejce
300 g třtinového cukru
2 lžičky vanilkové esence
Nastrouhaná kůra z 1 pomeranče
2 lžíce pomerančové šťávy
½ lžičky mořské soli
150 g polohrubé mouky
1 lžička kypřícího prášku
100 g vloček hořké čokolády (nebo můžeme dát bílou čokoládu, oříšky, apod.)

Postup:
Nalámeme čokoládu na kousky. Předehřejeme troubu na 180°C. Plech o velikosti 20x20 cm vymažeme máslem nebo vyložíme pečícím papírem.

V horké vodní lázni necháme rozpustit čokoládu s máslem. V další míse vymícháme do pěny vejce, cukr, vanilku, nastrouhanou kůru a šťávu z pomeranče a sůl. Smícháme mouku s práškem do pečiva a vmícháme do pěny. Směs přidáme do rozpuštěné čokolády. Přisypeme vločky čokolády a celé zamícháme.

Nalijeme těsto do připravené formy a pečeme 35 – 40 minut. Špejlí vyzkoušíme, zda je těsto propečené. Na povrchu by měla být tenká krusta, uprostřed měkká, ale ne syrová. Necháme vychladnout a poté vyklopíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...